11 Ocak 2014 Cumartesi

IONIA Flama / Makine

IONIA benim yaptığım / inşa ettirdiğim 11. teknem olacak. Thalassa- Yalıçapkını ve Tayo-Mar'ın bana özel flamaları vardı.
                                               IONIA'nınki de hazır.

Hem Yalıçapkı'nında hem de TAYO_MAR da  sırası ile 10 ve 14 HP YANMAR makine koymuştum. Acentadan alınan bu sıfır makineler artık dünya parası. Oysa sıradan küçük balıkçı tekneleri günümüzde çok daha ehven fiyata Çin malı motorlar kullanıyorlar.

IONIA da aslında bir iş teknesi mantığı ile inşa ediliyor. O nedenle ben de Çin malı 14HP hava soğutmalı bir KATANA koymaya karar verdim.

Şarjlı- marşlı 1/2 şanzımanı üzerinde motorun fiyatı 2.160TL. Üstelik kredi kartına 8-12 ay vadeli.

TAYO-MAR'da 14Hp Yanmar makine tekneye ortalama 6.5 mil yol yaptırıyordu. Tekne 4.500Kg idi. IONIA ise ortalama 3.000- 3.500Kg olarak çıkacak. Kısaca en az aynı verimi alacağımızı düşünüyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder