7 Ocak 2014 Salı

Deniz bir kültür ve birikimdir.

Yeni teknem yaşadığım coğrafyanın tarihi, kültürel, geleneksel  süzülmüşlüğünden bu günlere erişen bir tırhandil olacak.


1/10 yarım modeli de ortaya çıktı. Bodoslamalar arası tam boyu 7,50 metre. eni 2,60 metre.
Yarım model üzerinden armayı çalışmaya başlayacağım.

İlk bakışta yadırgayanlar olabilir. Ancak yapacağımız bu tekne çizgileri ve işlevi itibariyle Yunan geleneksel tarzına daha yakındır. Olasıdır ki gerçek tekneyi yaparken formalarda ufak tefek değişikliklere de gidebiliriz.Ana yapısı orta postanın lale yaprağı gibi açılmaya devam etmeyip
hafifçe dik çıkması ve görece yüksek olması. Bu şiyer hattı üzerine ayrıca bir de parapet gelecek.

İkinci önemli nokta halen yapılmakta olanların aksine baş omuzluklarda borda dışarı açılmak yerine yine dik çıkıyor. Bu da hem tekne bayıldığında yüzdürücülük kazandırırken geleneksel forma sadık kalıyor.

Üçüncü nokta, yine, halen yapılmakta olanların kıç bodoslaması oldukça vurgulu bir açı ile aşağı iner. Biz ise dümene fazla yük bindirmemek ve boyuna stabiliteyi eksiltmemek için olabildiğince aslına sadık kalarak dik yapıyoruz. Kıç denizlerini abrayabilmesi için biraz da yüksek tutuyoruz.

Bir diğer önemli nokta omurga baştan geriye doğru iyice derinlik kazanacak şekilde eğimli olacak ki yol tutuculuğuna destek olalım.

"IONIA" krozlu bir yapıya sahip ve arması kısa olacak. Düşündüğümüz, bastonu girer çıkar, cutter  randa arma. Trenkete karula köşesi baş bodoslamada, flok karula yakası gargari halkası ile baston üzerinde sürülecek. Böylece pupa seyirlerde flok karula yakası bodoslamaya kadar çekilip trenkete ile ikiz yelken gibi çalışacak.

Başta - kıçta ve bordalarda geniş güverteleri olan tulum ambar bir tekne olmakla birlikte baş tarafta  bir şeytan kamaramız var. Bir de uyarına gelirse yine geleneksel formlara sadık kalarak bir köşeciğe WC koymayı planlıyoruz.

Ve tabii "IONIA" olması gerektiği gibi ahşap yığma olacak. Hiçbir lüks düşünmüyoruz. Tamamı boyalı. Çarmıhlar ve istralyada liftin yerine geleneksel bogotalar kullanacağız.

Motor 14Hp Çin malı hava soğutmalı ama egzosu sulu hale tadil edilmiş bir Katana olacak. Deplasmanı boş halde +/- 3.000 Kg civarı çıkacak. Kabaca  1metre10 santim su kesecek.












Kullanım amacı ve kullanılacak coğrafya:
Bir buçuk yıldır Sığacık'tayım. Körfezi, genel olarak denizi, coğrafyayı ve meteorolojiyi  izliyorum. Genel Hakim havalar yaz mevsiminde yıldız karayel, kışın keşişleme kıble. Nadiren de olsa batı zorluyor. Marina bağlama ücretleri el yakıyor.Tekne tonozda kalacak.

Sığacık Körfezi en az Gökova kadar güzel, hem fauna hem de flora olarak zengin. Balık azalsa da bir aileyi doyuracak kadar tutmak olası.

"IONIA" yapısı, kestiği su ve düşük arması ile hem sığ sulara girebilecek hem de açık denizde reisini üzmeyecek bir anlayışla yapılıyor.




Resimler Apo Dayı (Zöngür)'ün tersaneye baskın yapıp ne yazık ki buluşamadığımız gün çektiği resimler. Üzerlerinde biraz oynayıp kabuğu ön plana çıkartmış.

Ne kadar teşekkür etsek azdır. 

Uygun havalarda Samos ve Sakız kapı komşusu olabilir.
Ama asıl amacımız hem Bodrum Klasik tekneler yarışında hem de Yunanistan'ın yine geleneksel tekneler Spetses yarışlarında bayrak göstermek. 

Allah utandırmasın!




Biz bunları yazıp çizerken, meraklı ve teknesiz dostlar da ne yaptığımızı merak edip ziyaretimize gelenler de oldu tabii. Uzun uzun anlattık dilimiz döndüğü aklımız erdiğince. Sıkıştığımız yerlerde Ustam Ahmet devreye girip devam etti. Çaylar kahveler içildi. Akıl ve gönül gözü doyurulup ayrıldık.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder