14 Nisan 2014 Pazartesi

KISA HABERLER

Uzun zamandır yazmıyordum.
Sıkıntımız var: Motor.

İnternetten araştırırken sağ olsun dostlar da rastladıklarını bana gönderiyorlar. Bunlardan biri de Cücüm Şeker'in gönderdiği bir ilandı. Motor ilk Türkiye'ye gelen Çin mmallarından biri olan QUANCHAI 27 HP tabii su soğutmalı.  Üzerinde PRM20 İngiliz şanzuman var.  Üstelik satıcısı motor takozlarını, göstergesini, Mosk kolunu ve tellerini separ filitresini de hep beraber veriyor. Ederi 7.000TL 

İlk bakışta çok cazip. Motorun eklentilerini hesaplasan çıplak motor 4.500TL ye geliyor neredeyse. Üstelik su soğutmalı. Üstelik adam 2 banka kartına 4 taksit de yapıyor. CE belgesi ve tabii faturası var. Liman kaydında hiçbir sorun yok.Yeme de yanında yat....

Ama bazı sıkıntılar da var:
a- 27 HP bana çok fazla.
b- Quanchai motorlar çok sesli ve yakıt sarfiyatı diğerlerine oranla daha fazla.
c- Benim 7.000TL lik bir motor bütçem yok.

Diğer taraftan yine sıfır olmak üzere 14HP, yine ÇİN malı KATANA hava soğutmalı motorlara niyet ettim. Evet hava soğutmanın hem egzost hem de ses problemi var. Alternatörü çok güçlü değil. Değiştirmek gerekiyor. Ama 17 Aralık öncesinde Köysan veya Baysan 2:1 şanzumanlı, marşlı ve kaytanlı motoru 2.150Tl ye verirlerken 17 Aralık depremi sonrasında fiyat 3.550TL ye çıkmış. Üstelik piyasada motor da yok. Ancak 1 ay sonra geleceğini söylüyorlar ve tabii fiyatın ne olacağını bilmiyorlar.

ATA Marin'e 21HP motor sordum. KUBATU motorları marinize ediyorlar. Şanzumansız  6.000TL.... Motorun konabilir hale gelmesi 8.000TL yi buluyor.

Özetle Ionia'ya ya 14HP bir KATANA veya kaynak bulabilirsem 5.000-6.000TL ye CE belgeli Faturalı bir motor olacak. Kısmet diyoruz.

Diğer taraftan internette ne ararsan bulunuyor artık. Bulunamayanlar için de İsmail Oruç'tan rica ettim. Perşembe Pazarından Pirinç gaz kolu, bordaya bağlanacak branda kancası gibi ot tüy malzemelerin ve 15 KgAdmiral çapanın, çapa konnektörünün  fiyatlarını alıp resimleri ile birlikte gönderdi. Sağolsun. Sırası geldiğinde alması için rica edeceğim.

Ahmet'in bir adamı bu hafta içinde boşa çıkacakmış. Bir hızla Ionia'nın kaplamasını - güvertelerini hatta sabit armasını bitirebiliriz....

Durum-u vaziyet budur....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder